tisdag 16 december 2014

Omslag





Jag har valt en bild av en kvinna som är en skattjurist. Man kan se på bilden att hon känner ilska och rädsla eftersom hon är ensam i mitten av ingenstans. Men jag tror att hon vill kämpa mot rädsla även om hon är ensam.

Jag kan koppla den här bilden till "Solstorm" eftersom en skattjurist kvinna som heter Rebecka har stor roll i boken. Hon får ett samtal från Sanna som är misstänkt för mordet på Viktor. Viktor är församlingens ledare och har hittats död mitt på altargången i Kristallkyrkan.

Till sist tycker jag den här bilden passar på ett omslag i boken "Solstorm". Det motiverar mig att sätta den här bilden eftersom en skattjuristen kvinna har stor roll i boken.

Den här bilden har jag hittat från http://www.randomhouse.de/content/author/image/18533.jpg


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar